Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

איך להתכונן לבדיקת העמסת סוכר בהריון?


אז אני לא נטורופאטית ולא רופאה, אבל כן עברתי את שתי העמסות הסוכר בשני ההריונות שלי בלי שום בעיה. ובא לי לשתף אתכן בחוויה שלי.

אני אופה בריא ושומרת על אורח חיים ותזונה בריאה, ואני בטוחה שגם זה משפיע המון מכיוון שבשני ההריונות לא היו לי בחילות או הקאות בשליש הראשון.

אבל כמו שהכינו אותי לפני, הבנתי שהעמסת סוכר זאת בדיקה ממש לא כייפית, וכמה מהחברות שלי אפילו לא הצליחו לעשות אותה. לכן אני אספר לכן מה אני עשיתי, ומקווה שזה יעזור גם לכן לעבור את הבדיקה בשלום :)

הדבר הכי חשוב שצריך לזכור זה שלא עושים את הבדיקה הזאת בצום! צריך להכין את הקיבה שלנו מראש. אז אני התחלתי את ההכנות כבר מהערב לפני: בדרך כלל דברים מתוקים לפני השינה גורמים לצרבת, בעיקר שוקולד, אז מה שהכי חשוב זה לאכול טוב בערב, ארוחה מלאה בחלבונים, שומנים טובים, פחמימות וירקות. ארוחה מזינה ובריאה כמו דייסת קוואקר עם זרעי צ׳יה, חביתת חומוס עם לחם שיפון וירקות בצד, ביצים מבושלות, טונה, לחם שיפון, אבוקדו, טחינה וכו׳.

מה שאנחנו צריכות להבין זה ש50 גרם סוכר זה לא כזה מעט, אבל זה גם לא כזה הרבה! ולפעמים כל הלחץ הזה לפני הבדיקה זה משהו פסיכולוגי שמוביל לבחילה והקאות. כשאנחנו יושבות בבית קפה ומזמינות כוס מילקשייק הוא מכיל בערך אותה כמות סוכר. כמו גם קפה או שוקו עם עוגה בצד, או משקאות ממותקים למיניהם. לכן אל תיבהלו מהמושג ״50 גרם״, אלא פשוט תזרמו.

אז מה אוכלים לפני?

אני לא יודעת איך זה אצלכן, אבל כשאני אוכלת טוב בערב (לפחות שעתיים לפני השינה), אני קמה בבוקר רעבה. וזה טוב במקרה של הבדיקה, כי בבוקר חשוב לאכול משהו קל כחצי שעה-שעה לפני הבדיקה:

- בהריון הראשון הכנתי לי סנדוויץ׳ עם אבוקדו וביצה קשה, ומלפפון טרי בצד.

- ובהריון השני אכלתי פרוסת לחם שיפון עם חביתה ופטריות ומלפפ