Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

דיאטה? איזה שטויות!


אני לא מאמינה בדיאטות! מבחינתי דיאטה זה סבל, זאת תקופה מעצבנת של התעללות בעצמי, כאשר באיזשהו שלב בסופו של דבר נשברים, אוכלים המון מאכלים לא טובים לגוף, ואז עם כל הרגשות אשמה האלה אנחנו נכנסים לדיכאון ולסבב נוסף של דיאטה.

אני מאמינה שחיים רק פעם אחת, ולכן חשוב ליהנות מהחיים, אבל בצורה נכונה ובריאה! וזה מה שנקרא אורח חיים בריא, כאשר אנחנו אוכלים אוכל מסודר, בריא וטעים במשך היום, אנחנו נהנים וגם שומרים על הגזרה והבריאות.

כל הרעיון של לאכול בריא, זה לא בשביל העתיד, שכולם חושבים שאי אפשר לדעת מה יהיה מחר, אז נהנה היום ונאכל הרבה וטוב, ומחר זה מחר. ממש לא! אנחנו אוכלים בריא כדי להרגיש טוב עם עצמינו היום! כדי לא לאבד אנרגיה במשך היום ולהרגיש עייפות נוראית בגלל עומס הפחמימות והסוכרים. כדי שלא יכאב הראש בסוף היום, כדי שלא נרגיש נפיחות וגזים במשך כל היום כי אנחנו אוכלים חיטה וקמח לבן. כדי להרגיש טוב עם עצמינו, עם הגוף שלנו, להיות ערניים ושמחים היום, וכל יום!

אז מהי אכילה בריאה מבחינתי?

- לצרוך מנות מסודרות, לא גדולות מדי, כל הרעיון זה לא להתפוצץ ולא להגיע להרגשת שובע של ממש. אלא להשאיר טעם של עוד. אצלי בכלל יש חוק - אני תמיד משאירה 1/4 מהארוחה, ולא משנה מה אני אוכלת. זה משהו פסיכולוגי מהילדות :)

- לשמור על הפרשים של 2-3 שעות בין הארוחות.

- לא לשתות בזמן האוכל, אלא 20 דקות לפני או אחרי הארוחה (הבנתי שזה אחד הגורמים העיקריים לצלוליטיס - שתיה בזמן האוכל).

- לא להגיע למצב של רעב מטורף והפרש של שעות ארוכות בין הארוחות, ואז לאכול ארוחה גדולה ומפוצצת.

- כמובן לא לאכול בזמן עמידה, אלא רק בישיבה, ולא מול טלויזיה או מחשב, כי אנחנו רוצים להיות עסוקים במה שאנחנו אוכלים וליהנות מהאוכל, ובעיקר לשים לב לכמות שאנחנו אוכלים.

- שילוב של חלבונים, שמנים טובים, פחמימות, ירקות. פחות עמילנים.

- ומבחינתי כל בוקר יכול להתחיל עם פנקייק או מאפין, עוגה או וופל בלגי בריא וטעים.

* לי לקחת 5-6 שנים להיכנס לשגרה הזאת בעזרת הנטורופטית המדהימה שלי, ואני מאמינה שכל אחד יכול לעשות את המהפך הזה.

מהי שיטת Bake-Care?

לפני כ-5-6 שנים אני לא הייתי אוכלת ירקות ופירות בכלל. הייתי חיה על עוגות, לא טעמתי אז בחיים ברוקולי, קייל, דלעת או אבוקדו. לא הכרתי את הטעם שלהם. וכאשר פיתחתי את שיטת הBake-Care (גם לאכול דברי מאפה וגם לשמור על הבריאות שלנו), התחלתי לשלב את הירקות ואת אותם המרכיבים שלא הכרתי לפני כן בתוך המאפים שלי. התנסתי בשילובים מדהימים כמו פנקייקס עם סלק, מאפינס עם קייל או בזיליקום, מאפינס תרד מתוק, עוגת שוקולד קישואים, קרם שוקולד אבוקדו, עוגת גבינה טבעונית מקשיו, עוגת שמן זית, ועוד המון המון מאפים טעימים ובריאים שאתם יכולים למצוא אצלי בבלוג.

כל הרעיון הוא כשאני אוכלת עוגה או מאפין או פנקייק, זה כאילו יותר כייף לי. אולי זה פסיכולוגי, אבל אני מעדיפה לאכול מאפין תרד מאשר סלט תרד. כלומר, כשהאוכל מוגש בצורה יותר מפתה, יותר ״עוגתית״ או ״קינוחית״, זה הרבה יותר כייף.

אני מאוד אוהבת להשתמש בשמן זית גם לעוגות ומאפים מתוקים, לשלב סירופ אגבה או תחליפי סוכר אחרים, ולפעמים עדיף פרי שלם או מחית, ולהשתמש בקמחים בריאים. אני אוהבת להכין חלב אגוזים ביתי, וכל מה שאפשר להכין בבית כמו ריבות, ממרחים, גלידות, שוקולד ועוד.

הריון: גם בשני ההריונות שלי נצמדתי לאורח חיים בריא, ועברתי אותם ללא בחילות או תופעות לוואי נוספות, ההריונות עברו לי בכייף, גם

נהניתי מהאוכל וגם לא עליתי הרבה במשקל. אתן מוזמנות להציץ בתפריט ההריון שלי.

ואם אתן בדרך לעבור בדיקת העמסת סוכר - הנה כמה טיפים איך לעבור אותה בקלות.

טיפ שלי איך לפתוח את הבוקר בבית קפה?

אז ככה, אני חולה על עוגת הקראנץ׳ חלווה של רולדין! מטורפת עליה ויכולה לחסל אותה בשלמותה תוך 10 דקות, לבד! בגלל המודעות שלי לחולשה זו, אני התכוננתי לקראת המפגש שלי עם הקראנץ׳.

1. פתחתי את הבוקר עם 2 כוסות מים, ואימון משקולות 🏋🏼‍♀️ קצר של 5 דקות. 2. תמיד לפני ארוחה מפוצצת בפחמימות, אני מכינה את הגוף ואוכלת חלבונים, ובמיוחד אחרי אימון. אז הזמנתי לי סלט ירוק קטן עם 2 ביצים. אני לא משלבת עגבניות ומלפפונים באותה ארוחה. אלה החלבונים והירקות 🍳🍅 של הארוחה שלי, והפחמימה תבוא אחר כך בצורת עוגה. 3. מה שעוד למדתי זה ש״חומץ״ עוזר לשמור על רמת הסוכר בדם, ומה שעשיתי פשוט הזמנתי כמות כפולה של מלפפונים חמוצים בסלט עם רוטב וינגרט מעל. 44. ואז הזמנתי את העוגה. אבל ביקשתי חתיכה קטנה יותר מהרגיל, מכיוון שהקיבה כבר חצי מלאה. והאמת שיש פחות חשק למתוק. ואני מודה שזה סיפק אותי. 5. סיימתי את הארוחה שלי עם תה קמומיל 🍵, ללא סוכר כמובן!

וכך העברתי בוקר מתוק ומהנה ברולדין

אתם מוזמנים לשאול שאלות, להשאיר תגובות וטיפים לתזונה בריאה וטעימה.

ואני תמיד זמינה בשבילכם גם בקבוצת הפייסבוק של Bake-Care.

© כל הזכויות שמורות להודליה כצמן 2017

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

חפשו את המתכונים הבריאים והטעימים שלי גם ב: