Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

איך שומרים על משקל ותזונה בריאה בהריון?


״היוש״, זאת אני, הודליה כצמן בת 32, ואני מכורה לקינוחים!

אני ובעלי ניסינו להביא ילדים במשך תקופה מאוד ארוכה ללא הצלחה, עד שהבנתי שעלי לשנות את אורח החיים שלי מקצה לקצה על מנת שאוכל להיכנס להריון. הגעתי ממשפחה של קונדיטורים, דורות של קונדיטורים רוסים, וכל מה שראיתי וגדלתי עליו במשך כל חיי היו עוגות, בלינצ׳ס, לביבות, כופתאות, אלדושקי, צ׳בורקי, פונצ׳יקי, פירוז׳קי, בילשי, פריאניקי, וורייניקי... נשמע טעים? כן! כי זה הכל מאכלים עם בצק, סוכר והמון שמן. וזה מה שהייתי אוכלת בבית כל יום, כל היום.

כאשר הרופאים והנטורופטית שלי חזרו ואמרו לי שעלי להפסיק לאכול סוכר ופחמימות ריקות, לא תיארתי לעצמי שאוכל להתמודד עם זה. אבל מהר מאוד בעזרת אנשים מקצועיים ותומכים עברתי לאורח חיים נטול סוכר ופחמימות ריקות, ובמשך שנה שלמה החזקתי מעמד. אבל, באיזשהו שלב הבנתי שאני לא יכולה יותר בלי קינוחים, ושאפשר לאפות קצת אחרת, לאפות בריא, ולהמשיך בקו שלי אך עדיין לאכול קינוחים, וליהנות מעוגות ומאפים בריאים וטעימים במיוחד.

התחלתי להרכיב מתכונים לארוחות בוקר, לעוגות, למאפים, מקמחים שונים כמו קמח כוסמין, שיפון, קינואה, חומוס, עדשים, אורז, טף, כוסמת, שיבולת שועל, קוקוס, אפונה, שקדים, ערמונים, פשתן ועוד. שמנים כמו שמן זרעי ענבים, שמן אבוקדו, אגוזי מלך, דלעת, בטנים, קוקוס. נכון! נכון! הרבה אנשים נבהלים כשהם שומעים את כל המרכיבים האלה, אבל תאמינו או לא, אנשים שתמיד אוכלים את המאפים שלי מאוד נהנים ומחמיאים לי, ולבסוף כאשר מגלים את המרכיבים מאוד מופתעים עד כמה שזה בריא וטעים בו זמנית.

אני רוצה לספר לכם, שאחרי שנתיים של אכילה בריאה וניהול אורח חיים בריא יותר, הצלחתי להיכנס להריון וילדתי את בני הראשון לפני כשנה וחצי, ואח שלו כבר בדרך. לא האמנתי לפני כן עד כמה תזונה יכולה לעשות שינויים ומהפך בגוף.

אז מה בתפריט?

1. תפריט בריא ומאוזן בהריון. מה שהכי למדתי על עצמי זה שצריך ליהנות במיוחד בתקופת ההריון, ולא לוותר על קינוחים, פשוט לעשות את זה חכם ולאכול בריא! אבל שוקולד ועוגות זה באמת חשוב לנפש, וגם התינוקי בבטן שמח יותר :)

אז קודם כל כמו שהנטורופאטית שלי תמיד אומרת לי: ״העוגות והמאפים שלך לא נחשבים לקינוח מבחינתי!״ וזה למה? כי כל העוגות והמאפים שלי מכילים סיבים תזונתיים, דגנים מלאים, ללא חיטה, עם שמנים בריאים כמו טחינה, אבוקדו או שמני אגוזים אשר מאוד חיוניים לגוף, חלבונים אשר ממש חשוב לצרוך בעיקר בבוקר - ביצים, חומוס, קינואה, עדשים ועוד, וכמוסן כמוסן ללא סוכר! הכי חשוב! אני משתמשת בממתיקים טבעיים כמו פירות, פירות קפואים או יבשים, סירופ אגבה, סטיביה וכו׳.

כלומר, כאשר אני אוכלת מאפה מעשה ידי אני אוכלת ארוחה מלאה, בריאה ומשביעה!

ועכשיו לחלק החשוב, התפריט שלי בהריון:

אז נכון שאני מרשה לעצמי לפתוח כל בוקר עם מאפין, בלינצ׳ס, פנקייק או וופל בלגי בריא מעשה ידי, אשר מספק את כל מה שהגוף צריך כדי לפתוח את הבוקר עם הרבה אנרגיה. אבל בתקופת ההריון זה קצת שונה!

לתפריט ההריון שלי לפי שעות כנסו לכאן.