Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

תפריט יומי של הודליה כצמן


אני מתחילה כל ארוחה שלי עם 2 כוסות מים כ-20-30 דקות לפני הארוחה.

כמו כן, אני נוהגת להכניס כפית כסף לתוך המים ולתת ליונים של הכסף להתפשט במים. בעבר, עוד לפני שגילו את הפניצילין, מי כסף נחשבו לאנטיביוטיקה טבעית. היו נוהגים לשתות מכוסות ומקנקני כסף כדי לחטא את הגוף ולמנוע מחלות. היום זה קצת פחות נהוג, כי אנשים שכחו את הכסף בגלל האנטיביוטיקה, אבל ההומאופטים מאוד ממליצים על זה.

כמו כן, אני נוהגת לעשות יומיים בשבוע הפסקה עם פחמימות. כלומר, כל שבוע בוחרת לעצמי יומיים שבהם אני אוכלת רק חלבונים, שומן וירקות כדי לנקות קצת את הגוף מפחמימות, וזה גם נורא עוזר לרדת במשקל אם מתמידים.

עכשיו, לגבי מתוקים – אני מרשה לעצמי הכל!!! אבל צריך להיות גבול. אם יש אירוע כלשהו אז ברור שאני אוכל שם פרוסת עוגה או קינוח, אבל אם סתם כל בוקר וצהריים מציעים לנו בעבודה עוגות וחטיפים, אין טעם להכניס לגוף שלי משהו שלא בא לי באותו הרגע אלא כי הוא סתם שוכב שם.

קודם כל חשוב לי להדגיש שזאת לא דיאטה!!!! ואני אף פעם לא אומרת ״אסור לי את זה!״. כי מותר הכל. אבל רק כשבאמת רוצים. ברגע שעוברים לאורח חיים בריא החשק למתוקים יורד, לכן אני אוכלת מתוק רק כשבאמת מתחשק לי. כמו כן, כדאי לצרוך את המתוקים בשעות הבוקר ולא הערב, ועדיף להגביל לפעם אחת ביום.

ביום שבת – יש לי חוק! אני אוכלת בשביל השבת, לכן בשבת באמת מותר הכל. אבל חשוב לשים לב לכמויות ולא להגזים!

עכשיו לתפריט:

אימון בוקר:

על קיבה ריקה

קוביית שוקולד מריר 85% על קיבה ריקה

ארוחת בוקר:

2 כוסות מים לפני הארוחה

פנקייק בננה מקמח חומוס / טף / שעועית או אפונה

פנקייק בננה מקמח כוסמין עם קרם קשיו / פנקייק בננה ושיבולת שועל

פנקייק ירקות: פנקייק סלק / פנקייק דלעת

פנקייק ערמונים

פנקייק קינואה

פנקייק קישוא ויוגורט עזים

בלינצ׳ס מקמח שיפון עם גבינה

יוגורט סויה / עיזים + גרנולה ביתית קינואה וצ׳יה

+ כפית קינמון (בעל יתרון של הפחתה במשקל. מקור)

משקה קינואה / סויה + קורנפלקס שיפון + צ׳יה

חביתה עם פטריות + ירקות

פנקייק מקמח חומוס / עדשים

גבינה צהובה + אפונה

סלט טונה

פנקייק אבקת חלבון

מאפינס אבקת חלבון

ביצה בתוך לחם + סלמון / גבינה

+ מלפפון בחומץ (שע״פ ד.ק. ג'רוויס עוזר לרדת במשקל. אך יש נורא להיזהר עם כמויות)

/ סלט ירוק קטן עם לימון או חומץ + טחינה + גרעיני חמניה + זרעי פשתן טחונים

ארוחת ביניים:

2 כוסות מים לפני הארוחה

בראוניז שעועית שחורה

מוס טופו שוקולד טבעוני

שייק חלבון

דייסת שיבולת שועל

דייסת קוואקר אפויה בכד

ארוחת צהריים:

2 כוסות מים לפני הארוחה

מרק עוף / מרק כתום / מרק אפונה / מרק פטריות / מרק ירקות + 2 כפות שמן זית + 1 כף פתיתי ספירולינה

פסטה אפונה (מקמח אפונה) עם רוטב פסטו

פסטה עדשים עם רוטב עגבניות

פסטה אורז עם רוטב סויה ופטריות

פטריות ממולאות עם גבינה ופטריות

+ ירקות בתנור / טריים (קולורבי, חסה, סלק, כרובית, גזר, מלפפון, פלפל, קישואים, חציל, שומר)

קפה - בשעות הצהריים (שבהן בדרך כלל יש נפילת אנרגיה) כמו כן קפה נחשב כעוזר לירידה במשקל

ארוחת ביניים:

כוס סלט פירות מפנק עם תפוז סחוט מעל + אגוזי מלך, לוז ושקדים + קינמון

או כוס ג׳לי פירות טבעי ביתי (מג׳לטין טהור).

יוגורט עיזים / כבשים + גרנולה חלבה / מוזלי פרוטאין + צ׳יה

גרנולה מכוסמת

חטיפי גרנולה עם תמרים ותאנים.

ארוחת ערב:

2 כוסות מים לפני הארוחה

ירקות בתנור + בשר אדום + חרדל אורגני

קציצות עדשים / אפונה

עדשים / חומוס / אפונה / שעועית + ירקות

חביתה עם פטריות + ירקות

פנקייק מקמח חומוס / עדשים

מוקפץ ירקות עם נודלס ביצים + כורכום

סלט טונה

דג + אורז / בטטה / ירקות

+ חצי כוס יין אדום יבש / חצי יבש

לפני שינה:

שייק ירוק (פטרוזיליה, אספרגוס, שומר, כוסברה, שמיר, ברוקולי, חסה, עלי בייבי, אגס / תפוח ירוק) - לניקוי הכבד

חשוב לי להדגיש! אני לא נטורופאטית אלא אופה בריא, חיה אורח חיים בריא ובמשך 10 שנים מתנסה במוצרי בריאות, עובדת עם נטורופאטיות, משתתפת בכנסים, קוראת מאמרים, מבקרת במפעלי מזון אורגניים וכו׳. כל הידע שלי נרכש עם השנים ותוך כדי אכילה, ירידה במשקל, אפיה וכו׳. בזכות התזונה ירדתי 13 קילו בשנה בלי שום מאמץ או פעילות, בזכות התזונה הצלחתי להיכנס פעמיים להריון עם שחלות פוליציסטיות, לכן אני מאמינה שלתזונה יש כוח מאוד חזק וברגע שלומדים להקשיב לגוף שלנו ולהבין מה הוא באמת צריך - זה הופך להיות כל כך קל ופשוט.

לכן, גם כשאנחנו בונים לעצמינו תפריט חשוב לעשות את זה נכון, לא כל תפריט מתאים לכל בן אדם, לא כל אוכל מתאים לכל בן אדם, אז אנחנו מנסים, לומדים, מסיקים מסקנות ומבינים מתי הגוף שלנו צריך יותר סוכר, מתי יותר קפאין, מתי יותר פעילות ורק ככה נבנה לעצמינו תפריט שמותאם לנו אישית.

© כל הזכויות שמורות להודליה כצמן 2017

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

חפשו את המתכונים הבריאים והטעימים שלי גם ב: