Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

איך להתכונן לבדיקת העמסת סוכר בהריון?

February 1, 2018

 

אז אני לא נטורופאטית ולא רופאה, אבל כן עברתי את שתי העמסות הסוכר בשני ההריונות שלי בלי שום בעיה. ובא לי לשתף אתכן בחוויה שלי.

אני אופה בריא ושומרת על אורח חיים ותזונה בריאה, ואני בטוחה שגם זה משפיע המון מכיוון שבשני ההריונות לא היו לי בחילות או הקאות בשליש הראשון. 

אבל כמו שהכינו אותי לפני, הבנתי שהעמסת סוכר זאת בדיקה ממש לא כייפית, וכמה מהחברות שלי אפילו לא הצליחו לעשות אותה. לכן אני אספר לכן מה אני עשיתי, ומקווה שזה יעזור גם לכן לעבור את הבדיקה בשלום :)

 

הדבר הכי חשוב שצריך לזכור זה שלא עושים את הבדיקה הזאת בצום! צריך להכין את הקיבה שלנו מראש. אז אני התחלתי את ההכנות כבר מהערב לפני: בדרך כלל דברים מתוקים לפני השינה גורמים לצרבת, בעיקר שוקולד, אז מה שהכי חשוב זה לאכול טוב בערב, ארוחה מלאה בחלבונים, שומנים טובים, פחמימות וירקות. ארוחה מזינה ובריאה כמו דייסת קוואקר עם זרעי צ׳יה, חביתת חומוס עם לחם שיפון וירקות בצד, ביצים מבושלות, טונה, לחם שיפון, אבוקדו, טחינה וכו׳. 

 

מה שאנחנו צריכות להבין זה ש50 גרם סוכר זה לא כזה מעט, אבל זה גם לא כזה הרבה! ולפעמים כל הלחץ הזה לפני הבדיקה זה משהו פסיכולוגי שמוביל לבחילה והקאות. כשאנחנו יושבות בבית קפה ומזמינות כוס מילקשייק הוא מכיל בערך אותה כמות סוכר. כמו גם קפה או שוקו עם עוגה בצד, או משקאות ממותקים למיניהם. לכן אל תיבהלו מהמושג ״50 גרם״, אלא פשוט תזרמו.

 

אז מה אוכלים לפני?

אני לא יודעת איך זה אצלכן, אבל כשאני אוכלת טוב בערב (לפחות שעתיים לפני השינה), אני קמה בבוקר רעבה. וזה טוב במקרה של הבדיקה, כי בבוקר חשוב לאכול משהו קל כחצי שעה-שעה לפני הבדיקה: 

- בהריון הראשון הכנתי לי סנדוויץ׳ עם אבוקדו וביצה קשה, ומלפפון טרי בצד.

- ובהריון השני אכלתי פרוסת לחם שיפון עם חביתה ופטריות ומלפפון שלם. 

האמת, שזה הרגיש לי טוב, כי בדרך כלל אנחנו לא רעבים ישר כשקמים מהמיטה, אבל השילובים האלה ממש הכינו אותי טוב. זו ארוחה לא מתוקה, היא משביעה, היא קלה, וגם נותנת אנרגיה על הבוקר. 

 

* הכי הכי חשוב! לא לאכול שום דבר מתוק בבוקר! אם אכלתן עוגה או בננה או יוגורט או קורנפלקס, חבל לכן על הזמן, עדיף שלא תלכו לעשות את הבדיקה.

 

איך שותים את תמיסת סוכר הענבים?

בערב לפני, סחטתי 2 לימונים קטנים, כדי למלא שליש-חצי כוס. את הכוס הזאת הבאתי איתי לבדיקה, וערבבתי את תמיסת הסוכר עם 1/2 כוס לימון סחוט וכל השאר מים. אפשר מים טיפה חמימים, כדי להמיס היטב את האבקה (ולא להוסיף אחר כך עוד מים כדי להמיס את השאר) וזה שהמשקה טיפה חמים - גם עושה יותר נעים לבטן.

חשוב לשתות את התמיסה תוך 5 דקות, אבל לי זה לקח בדיוק 5 שניות, כי אפילו היה לי קצת טעים, אז שתיתי אותה כמו לימונדה לקינוח אחרי הארוחה.

 

יש לצפות שאחרי פרק זמן קצר תהיה נפילת סוכר, לכן חשוב מאוד לאכול שוב פעם ארוחה קלה ומזינה (ולא מתוקה) כשעתיים-שלוש אחרי הבדיקה. גם אם אנחנו לא מרגישות תחושת רעב, עדיף לאכול משהו קל, אפילו קרקר, או פריכית או שקדים אם אין לנו אפשרות להכין איזה סנדוויץ׳, אבל העיקר לא להשאיר את הקיבה ריקה. 

 

* אני עשיתי רק את הביקות של ה50 גרם, ולכן לא יודעת מה ההרגשה אחרי 100 גרם סוכר ענבים, אבל אני מניחה שההכנות הן אותן הכנות, רק שבמקרה הזה המשקה באמת יותר מתוק. 

 

אני מאחלת לכן בהצלחה! הכי חשוב שהתוצאות יהיו טובות וכל השאר שטויות ;)

הריון וקל ובריא שיהיה לכן! 

 

לתפריט ההריון הבריא שלי ולמתכוני קינוחים בריאים בהריון, אתן מוזמנות להיכנס ללינק.

 

כמה גרם סוכר נראה לכן שיש בקקאו הזה עם המרשמלו מלמעלה, והעוגה בצד? 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

וופל בלגי עם יוגורט וקמח עדשים

October 19, 2019

פנקייק תבלינים לחורף עם קמח שיבולת שועל וקינואה

October 19, 2019

גרנולה פשתן, קינואה, אגוזים ופירות יער

September 9, 2019

1/2
Please reload

© כל הזכויות שמורות להודליה כצמן 2017

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

חפשו את המתכונים הבריאים והטעימים שלי גם ב: