Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

תפריט הריון בריא של הודליה כצמן

December 8, 2017

 

״את כל תקופת ההריון שלי העברתי באכילת

עוגות מפנקות וטעימות, וסופר בריאות!״

 

אחרי מיליון מאמרים שקראתי על מה כדאי וטוב לאכול בהריון ומה אסור, החלטתי לפנות לשתי נטורופאטיות מקצועיות שיבנו לי תפריט בריא ומגוון, עם אוכל טוב וחשוב לעובר. הראשונה זוהי האחת והיחידה רעות בר-לב המהממת, שמלווה אותי כבר 5 שנים, לפני ההריון, אחרי הלידה, וגם בהריון הנוכחי. והשניה טובה קראוזה האגדית, שכתבה לא מעט חומר על תזונה בהריון.

 

שתיהן למדו מהר מאוד שאיתי מדברים רק בעוגות. אין מצרך שלא הופך אצלי לעוגה. כלומר, אם חשוב ומומלץ לאכול מזון מסויים בהריון, אז אני מעדיפה את הצורה ה״עוגתית״ שלו. למשל, אם חשוב לאכול תאנים בגלל הסידן ולבניית העצמות והשיניים של העובר, ברור שאכין עוגת תאנים. 

בסופו של דבר אחרי הרבה נסיונות והרבה שינויים, הרכבתי לעצמי תפריט מאוזן, בריא, מפנק ונוח מאוד מבחינתי.

אז מאיפה בא לי הרעיון?

במהלך הביקור שלנו באלזס שמנו לב שכל התושבים אוכלים בשעה 11:00 את ארוחת הצהריים שלהם, שבדרך כלל כוללת מרק, מנה שניה 

בעיקר דגים (עם פסטה, תפוחי אדמה או בטטה), וכמובן יין בצד. ובבוקר כל הבתי קפה מפוצצים כי כולם מתחילים את הבוקר שלהם עם קפה ועוגה.

אז זה נתן לי רעיון! החלטתי בבוקר להתפנק ואת ארוחת הצהריים שלי אני מקדימה לשעות 11-12, ואוכלת כמה שיותר חלבונים, ואז בשעות הצהריים אין כזאת עייפות.

וכמובן כל בוקר שלי מתחיל בפינוק בריא ומתוק - מאפה בריא שאני מכינה ערב קודם או כמה ימים מראש ומקפיאה.

 

תפריט הבריאות שלי:

8:00 -  פנקייק בננה מקמח חומוס /  טף / שעועית או אפונה

           פנקייק בננה מקמח כוסמין עם קרם קשיו / פנקייק בננה ושיבולת שועל

           פנקייק ירקות: פנקייק סלק / פנקייק דלעת

           פנקייק ערמונים

           פנקייק קינואה

           פנקייק קישוא ויוגורט עזים

           בלינצ׳ס מקמח שיפון עם גבינה

          

           או עוגות בריאות כמו: 

           בראוניז שעועית שחורה

           עוגת חומוס / עוגיות חומוס

           מאפינס בזיליקום

           מאפינס שיבולת שועל 

           + תה ירוק עם ג׳ינג׳ר ולימון

           

           או דייסות:

           דייסת שיבולת שועל

           דייסת קוואקר אפויה בכד 

           

           או ביצה: חביתה / קשה / מקושקשת / עלומה / בתוך לחם שיפון

           + סלט ירקות קטן + טחינה + גרעיני חמניה + זרעי פשתן טחונים

 

*לכל מתכוני ארוחות הבוקר שלי כנסו לכאן

 

11:00 -   כאשר אני חשה נפילת סוכר - אני אוכלת מרק (שהוא נמצא כהכי מסייע באיזון רמת הסוכר בדם):

            מרק עוף / מרק כתום / מרק אפונה / מרק פטריות / מרק ירקות + 2 כפות שמן זית + 1 כף פתיתי ספירולינה

12:00 -   סנדוויץ׳ לחם שיפון עם חביתה / ביצה קשה / טונה / סלמון אפוי / שניצל הודו ביתי / פסטרמה בקר ביתית.

            (עם תוספת טחינה, ירקות, פלפל קלוי, ממרח Mayo טבעוני של נוטרה זן)

15:00 -  כוס סלט פירות מפנק עם תפוז סחוט מעל + אגוזי מלך, לוז ושקדים + קינמון

            או כוס ג׳לי פירות טבעי ביתי (מג׳לטין טהור).

            או יוגורט עיזים / כבשים + גרנולה חלבה / מוזלי פרוטאין + צ׳יה

            גרנולה מכוסמת

            חטיפי גרנולה עם תמרים ותאנים.

            נשנושי חלבון: חומוס, פול, אפונה, שעועית, סויה.

            נשנושי ירקות: ברוקולי, כרובית, פלפלים, ארטישוק, שומר וכו׳.

            נשנושי פירות יבשים ללא סוכר: משמש טבעי / אוכמניות ללא סוכר / מנגו טבעי / דובדבן חמוץ + שקדים ואגוזי מלך

 

17:00 -   ארוחת ערב משפחתית: ירקות בתנור + בשר אדום 

            אורז לבן / פסטה מקמח כוסמין / פסטה מקמח שעועית / אפונה / כוסמת + דג בתנור

            מוקפץ ירקות עם נודלס ביצים + כורכום

            פשטידת פטריות (בהריון: פטריות משימורים).

            סלט טונה 

            מאפינס טונה ותירס מקמח שיפון וסובין שיבולת שועל. 

19:00 -  פנקייק תרד

            סלט אבוקדו קליל / סלט סלק, שזיפים ואגוזי מלך / סלט פלפלים קלויים.

            4-5 לביבות בטטה / לביבות קוטג׳

            מרק 

            חטיף יוגורט עיזים / כבשים עם גרנולה.

   

הערות:

* בהריונות שלי אני מחליפה את הממתיקים ל״מולסה״ שלפי ידיעתי מכילה כמות יפה של מנגן אשר חשוב לבניית העצמות, היא מכילה ברזל וויטמין B, ועוזרת לבצקות.

* כמו כן, אני מעדיפה להשתמש בשמנים כמו: שמן זית, שמן אגוזי מלך, שמן אבוקדו ושמן דלעת גם לאפיה וגם לבישול וטיגון.

Please reload

וופל בלגי עם יוגורט וקמח עדשים

October 19, 2019

פנקייק תבלינים לחורף עם קמח שיבולת שועל וקינואה

October 19, 2019

גרנולה פשתן, קינואה, אגוזים ופירות יער

September 9, 2019

1/2
Please reload

© כל הזכויות שמורות להודליה כצמן 2017

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

חפשו את המתכונים הבריאים והטעימים שלי גם ב: