Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

6 פירות שחשוב לאכול בזמן ההריון

December 4, 2017

 

תזונה בריאה במהלך ההריון מאוד חשובה. אני מקפידה על ארוחות מסודרות ושתיית 2-3 ליטר מים ביום. לתפריט ההריון הבריא שלי.

כמו כן, אכילת פירות חשובה גם היא. מספקת לגוף שלנו סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, לכן הם נחשבים לבריאים. אך בשל כמות הסוכר הגבוה שבהם, כדאי לצמצם באכילת הפירות לפרי 1-2 ביום, והכי חשוב לגוון. 

אך בכל זאת חשוב לזכור שבזמן רעב פתאומי או חשק למתוק, עדיף לנשנש איזה דובדבן, אוכמניה או תאנה, במקום להתנפל על עוגיה או קרואסון.

גם פירות טריים וגם פירות יבשים מסייעים לנו בזמן ההריון:

 Credit: http://www.freepik.com">Designed by dashu83 / Freepik</a 

 

תמרים - זהו אחד הפירות הכי מתוקים שיש, אבל באותו זמן גם מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, אשלגן ונחושת, אשר חיוניים להתפתחות מערכת העצבים וכלי הדם של העובר. התמרים גם יכולים להפחית את הצורך בזירוז לידה ולקצר את שלב הצירים.

 

המתכונים המומלצים שלי עם אוכמניות:

עוגת דבש, תמרים ושוקולד מקמח כוסמין

קייקפופס אפרסמונים ותמרים טבעוניים

 

 Credit: <a href="http://www.freepik.com">Designed by Valeria_Aksakova / Freepik</a> 

 

1. תאנים - מכילים כמות גבוהה של אשלגן, סידן וויטמין A, אשר תורם להתפתחות העצמות והשיניים של העובר. כמו כן, התאנים מכילים כמות גבוהה של פרוביוטיקה, חיידקים טובים אשר תורמים למערכת העיכול.

המתכונים המומלצים שלי עם תמרים ותאנים:

חטיפי אנרגיה עם קורנפלקס כוסמין, תמרים ותאנים

עוגת תאנים ואגוזי מלך מקמח שיפון וסובין שיבולת שועל

Credit: <a href="http://www.freepik.com">Designed by dashu83 / Freepik</a>  

 

2. אוכמניות - חוץ מלהוסיף צבע לסלט או למאפינס, האוכמניות חיוניות להגנה מפני מומים מולדים אצל העובר, כי הן מכילות כמות יפה של חומצה פולית.

המתכונים המומלצים שלי עם אוכמניות:

עוגת אוכמניות ויוגורט מקמח שקדים

עוגת תפוחים ותבלינים עם אוכמניות מיובשות מקמח כוסמין, אורז ושקדים

​עוגת קשיו ואוכמניות טבעונית

 

3. בננות - גם הן עשירות באשלגן, סידן ומגנזיום אשר מפחית התכווצויות ברגליים שהן כל כך נפוצות בהריון, ועוזר לבניית שיניים ועצמות חזקות של העובר.

המתכונים המומלצים שלי עם בננות:

פנקייק טבעוני עם בננה וממרח שוקולד

סופגניות ביס בננה אפויות (עם מילוי שוקולד מריר)

מאפינס דבש, בננה וחמאת בוטנים

פנקייק חומוס בננה ללא גלוטן

מאפינס חמאת בוטנים, בננה ושוקולד משיבולת שועל

עוגת פנקייק בננה, וקרם קשיו טבעוני

קאפקייקס בננה, דבש ושוקולד (ללא גלוטן) על בסיס קמח קוקוס

Credit: <a href="http://www.freepik.com">Designed by Valeria_Aksakova / Freepik</a> 

 

4. רימונים - מחזקים את תאי הדם האדומים המספקים חמצן לעובר, אשר בזכותם הוא מקבל את כל החומרים המזינים שהוא זקוק להם.

המתכונים המומלצים שלי עם רימונים:

עוגת מאפין רימונים לראש השנה

עוגיות רימונים ושוקולד בריאות לראש השנה

פנקייקס דבש ורימונים משיבולת שועל

Credit: <a href="http://www.freepik.com">Designed by Valeria_Aksakova / Freepik</a> 

 

5. דובדבנים - אכילת הפרי המתוק והטעים הזה היא דרך מעולה לתרום להתפתחות המוחית של העובר בשל היותן עשירות באנתוציאנין (הצבע האדום אשר נמצא בעור שלנו). וכמות האשלגן היפה בדובדבן, שומרת על רמת לחץ דם תקינה של האישה ההרה.

המתכונים המומלצים שלי עם דובדבנים:

מאפינס שקדים, דובדבן מיובש ושוקולד לכבוד חג האהבה - עדיף עם דובדבן טרי

עוגיות שיבולת שועל, בננה ופתיתי אורז עם דובדבנים

בראוניז שעועית שחורה טבעונית וללא גלוטן, עם דובדבנים

6. משמשים - חיוניים להתפתחות העיניים והאוזניים של העובר, ותורמים לייצור חלב אם בזמן תקופת ההנקה.

המתכונים המומלצים שלי עם משמשים:

מאפינס בטטה ושוקולד עם משמש מיובש

מאפינס גזר מקמח אפונה צהובה עם משמש מיובש

עוגת גזר מקמח כוסמין מלא עם פפאיה ומשמש

 

Please reload

וופל בלגי עם יוגורט וקמח עדשים

October 19, 2019

פנקייק תבלינים לחורף עם קמח שיבולת שועל וקינואה

October 19, 2019

גרנולה פשתן, קינואה, אגוזים ופירות יער

September 9, 2019

1/2
Please reload

© כל הזכויות שמורות להודליה כצמן 2017

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon

חפשו את המתכונים הבריאים והטעימים שלי גם ב: